تخته قالب بندی

سه شنبه 4 ارديبهشت 1397
11:42
تجارت گستر شهریار

در گذشته برای این کار از تخته قالب بندی استفاده می شد و بتن را در قالب بندی چوبی قرار می دادند اما امروزه قالب بندی فلزی هم به وجود آمده که موجب شده استفاده از تخته قالب بندی نسبت به گذشته کاهش یابد . اما هنوز از تخته قالب بندی استفاده می شود .
امروزه تخته های قالب بندی در اجرای دال های بتنی و تیر بتنی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .
استفاده از تخته قالب بندی دارای مزایایی نسبت به قالب بندی فلزی می باشد . از جمله این موارد می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد . قیمت تخته قالب بندی نسبت به قیمت قالب بندی فلزی مقرون به صرفه تر می باشد .
سرعت اجرا نیز از جمله مزایا آن محسوب می شود . جابه جایی تخته قالب بندی به علت وزن سبک آن راحت تر می باشد .
در رابطه با طول عمر تخته قالب بندی هم باید توجه کرد که بستگی به نحوه استفاده و مراقبت آن دارد و در صورتی که شما مطابق با دستورالعمل از این تخته ها استفاده نمایید می توانید عمر آن ها را افزایش دهید .
تخته قالب بندی
چون نقش مهمی در شکل گیری ساختمان دارد باید از جنس مرغوبی خریداری شود . جنس نامرغوب تخته قالب بندی می تواند ضررات بسیاری وارد کند .
به عبارتی دیگر در صورتی که جنس این تخته مناسب نباشد و تحمل وزن بتن را نداشته باشد ، و در برابر رطوبت مقاومت نداشته باشد ، در برابر وزن بتن تغییر شکل می دهد که این تغییر موجب تغییر شکل بتن هم می شود . همچنین گاها پیش می آید که تخته ای که تحمل وزن بتن را در حین سخت شدن نداشته است واژگون شده و خساراتی را به وجود آورده است .
تخته قالب بندی در حین عملیات بتن ریزی در تماس مستقیم با آب بتن می باشد و این امر می تواند موجب مکیدن آب بتن و به دنبال آن فاسد شدن بتن شود برای جلوگیری از این کار سطح تخته قالب بندی را قبل از بتن ریزی با روغن مخصوص معدنی خنثی شده پوشش می دهند . این روغن مانع از انجام واکنش بین تخته و بتن می شود . همچنین عملیات جداسازی تخته از بتن را سهولت می بخشد .

[ بازدید : 763 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
masoumeh1397/2/4 ساعت 12:13
newshome.avablog.ir/
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت در تبریز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]